Direktlänk till inlägg 28 april 2009

Jag =en spökskrivare vid namn Nisse.

Av Wood Stock - 28 april 2009 03:57

Likt alla berömda människor så har även jag skaffat en spökskrivare. Det är alltså inte jag som skriver, det är inte ens jag som bestämmer vad som ska skrivas i denna blogg som dock fortfarande är min blogg, men som för stunden har tagits över av en annan... hjärna. 

Spökskrivare kanske inte är det rätta ordet eftersom min inhyrda spökskrivare  i högsta grad fortfarande lever (hihihi)




Så vem är då jag som sitter och skriver på Woodstocks blogg om jag inte är Woodstock?

För att vara ärlig så känner jag inte för att avslöja min riktiga identitet ännu, eftersom ytterst få numera tror på väsen som mig.

Men förr i tiden var jag en vanlig syn, men när bondgårdarna lades ner så tvingades jag liksom många människor in till städerna. Sedan ett par månader tillbaka bor jag tillsammans med Woodstock…

Hon vet dock inte om att hon har en inneboende... som håller till under diskbänken och jag hoppas att hon fortsätter att vara ovetandes ett tag till.
Jag menar bara att jag gillar att kunna smyga runt och hjälpa till, utan att hon vet att det är jag som underlättar hennes dagar (plockar damm, samlar ihop smulor under bordet, motionerar katten....)

I veckor har jag väntat på att hon ska ha tid, lust och turen att hitta en dator så att bloggen kan uppdateras men då inget händer så tvingas jag att agera själv. Denna lilla hustomte har med andra ord tröttnat på att vänta, så nu har jag kidnappat Woodstocks blogg.

Se upp bloggvärlden, Nisse är här!!!



 

Just för stunden pratar min hyresvärd i telefonen med sin syrra och monstret sover sin skönhetssömn. Eftersom mamma varit på besök (inte min morsa utan Woodstocks mamma) så har Wood och Sis en hel del att prata om och planera inför de planerade dagarna som de planerar att tillbringa tillsammans.

Så under tiden hon är upptagen i luren, passar jag på att hoppa på tangenterna och skriva en liten uppdatering om de senaste veckorna.

Jag måste vara ganska tyst och smyga runt på bokstäverna så hon inte märker att jag är i närheten. Jag måste även ha ögon i nacken, för rätt vad det är så smyger det grönögt rovdjur upp bakom mig i önskan att få ett litet kvällsmål. Och jag ryser av skräck bara av tanken att jag en vacker dag kan hamna i hårbollens mage (brrrr)


 

Så vad händer i omgivningen? Lampan på toaletten gick sönder… Inte en så spännande händelse för er kanske att veta, men tänk er äventyret som jag upplevde när jag släpade hem en ny glödlampa från affären. En 40Wattare som är ett par centimeter längre än min egen längd och dessutom gjord av glas... inte min längd alltså utan lampan är gjord av glas (hihihih). Var tvungen att släpa glasklotet efter mig hela vägen hem och var livrädd att något skulle krossa den, men efter vad som kändes som en evighet så var jag äntligen inne i lyan och kunde skruva i lampan.



Medan min hyresvärd skuttar runt i lägenheten med kryckorna i högsta hugg eftersom foten fortfarande är i gips, så underhåller (retar) jag katten genom att göra fula grimaser och pipa som en råtta.

Jag blev inte så lite förvånad när jag såg hyresvärden hoppa in genom dörren med ena foten gipset… Ifrån min vinkel ser det ut som om hon har en enorm polkagris på foten (Hahaha).



Trots mina försök att fnittra tyst med handen för munnen, så spetsade kattan öronen och slickade sig om munnen när hon upptäckte mig sprattlandes på golvet av skratt, det blev till att fort gömma sig under första bästa matta.

Mitt liv har de senaste månaderna förändrats radikalt och jag är numera ständigt på min vakt. Vassa tänder, gröna ögon och snabba tassar är något som jag numera måste passa mig noga för, så jag smyger runt här på golvet och har alltid ett gömställe att söka skydd i om rovdjuret kommer för nära.

Min hyresvärd å andra sidan är den bästa värden i världen. Tyst, stilla och underbart roande att studera. För att inte bli utkastad från min lilla lya under bänken så försöker jag bara att säga snälla saker om tjejen, vilket inte är så svårt eftersom hon är en mycket snäll tjej, kvinna.... kryckvifterska (hihihi)  

Undrar hur hon kommer att reagera när hon ser att jag kidnappat hennes blogg? Hmmmm… Det svåra är inte att skriva själva bloggen utan att försöka få tag på lösenordet, men jag hade tur när jag upptäckte att hon pratar i sömnen.

När jag väl insåg det, så var det bara att slå sig ner på sängaveln med ett anteckningsblock i beredskap och vänta, tills hon skulle börja mumla.

Man får inte vara dum, då kan man bli politiker, som farsgubben alltid brukade säga. Den gamla uven var ganska kul innan han fastnade med skägget i råttfällan i försök att sno en torr ostbit, efter olyckan såg han även kul ut och det tog ett par månader innan skägget vuxit ut igen (hahaha)


Tiden går fort när man har kul, så innan jag blir upptäckt så ska jag avsluta mitt första blogginlägg. Men om inget händer och katten fortsätter att vara mätt, så lär jag återkomma med fler små kuliga historier.


Tjingeling

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wood Stock - 16 juli 2009 16:13

Ryktet säger att min hyresvärdinna planerar en kupp! Okej ryktet är väll fel att säga eftersom det var jag som tjuvlyssnade vid ett telefonsamtal. Hur som haver, så planerar hon att återta sin blogg och kasta ut mig genom att ändra lösenord så jag in...

Av Wood Stock - 4 juni 2009 23:27

Hej hopp i lingonskogen! Efter lite kortare tid än en evighet så är jag tillbaka. Det har varit stressiga dagar på denna front, jag har nämligen varit ute och köpt nya möbler. Det är så att min hyresvärdinna haft sin mor på besök och då passade kvin...

Av Wood Stock - 16 maj 2009 10:35

Efter en lite längre tid än en evighet så kan jag nu meddela alla mina fans att Nisse är tillbaka i den lugna staden med livet i behåll bör tilläggas (hehehe) Försvann förra fredagen ut på landet för att njuta av våren och vistelsen blev lite längre...

Av Wood Stock - 8 maj 2009 16:24

Fredag, fredag, FREEEDAGGGGGGG!!!   :D Om någon har missat det så startar helgen i dag. Och i stället för att vara hemma och stirra på en lömsk hårboll så ska denna tomte dra ut på landet och studera den spirande grönskan. Det påstås vara bra för sj...

Av Wood Stock - 5 maj 2009 23:16

Jaha, då var det dags att skriva igen! Vi får se om jag kommer på något att berätta, annars blir det som vanligt en massa svammel från denna tomte.   Hela dagen har jag knatat runt och lekt spion. Den lilla grisen är utkastad men inte bortkastad och...

Presentation

Omröstning

Tycker ni att jag (Nisse) ska skaffa en egen blogg, när min hyresvärd upptäcker att jag för stunden använder hennes blogg?
 Självklart ska Nisse ha en egen blogg.
 Nisse bör inte komma i närheten av en dator.
 Orkar inte bry mig
 Nissar existerar inte.
 Kunde bry mig mera
 Gäspar av trisstes över att läsa om Nisses liv.
 Vem tusan är Nisse?
 En blogg!!! Nisse förtjänar en egen hemsida!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards