Direktlänk till inlägg 28 april 2009

Med damm i nosen och en ananas i vardagsrummet.

Av Wood Stock - 28 april 2009 23:52

I´m back!

Som någon skrämmande figur i en ännu mer skrämmande film vräkte ur sig för länge sedan…

 

Medan min hyresvärd är förlorad framför LOST, så tar jag chansen att åter kidnappa hennes blogg. Tänkte dra in den i min lilla lya under diskbänken, men upptäckte försent att dörren är för liten, så nu sitter den som en propp och vägrar röra sig. Kommer att bli pinsamt när hon öppnar skåpsdörren och ser sin dator under diskbänken.

Har jag tur så är det katten som får skulden, håller alla tummar jag har att monstret inte skvallrar.

 

Dagen har varit allt annat än lugn för denna Nisse. Det började redan tidigt när jag vaknade av att det kittlade i näsan och nysningen jag gav ifrån mig var en bättre väckarklocka än gökurets irriterande ”koko”.  Det visade sig att min hyresvärd var på städhumör och dammet flög som skållade myggor i hela köket… 

Varje låda i köket hälldes ut och skurades rena. Det dammades och dammsögs i förtvivlan att få rent och hon var inte nöjd förrän varje millimeter doftade citron (kan man bli hög på att sniffa citron?).

Jag kan erkänna att jag var lite orolig när dammsugarens rör kom läskigt nära min lya. Hade hon dammsugit ett par centimeter närmare min dörr så hade jag blivit tvungen att handla nya möbler, men nu var det bara min ena toffla som försvann in i dammsugarmagen.

 

Med rodnande kinder kan jag erkänna att jag tjuvlyssnade när Wood pratade i telefonen i dag. Tydligen ska det komma en gubbe i morgon för att kolla avloppet i köket. Wood har hört att det mullrar i vasken.

Jag kanske ska ge mig tillkänna innan gubben börjar skruva isär rören. Kanske ge mig till känna och erkänna att det inte är vasken det är fel på utan min mage. Jag måste helt enkelt sluta att äta bruna bönor med fläsk … attsingen också  :(

  

Apropå allergier, så hade jag turen att ”hitta” en pinfärsk ananas som jag inte utan problem klarade av att släpa in i lyan.  När jag väl hade den inne i vardagsrummet och kunde torka svettpärlorna ur pannan, så påminde den om förra årets julgran… Det var bara julgranskulorna som fattades (hihihi). Bara för att jag är som jag är tog jag en ringdans runt ananasen innan jag började skära ut bitar. Nu när jag tänker efter så kan nog det bästa med att ha en ananas i vardagsrummet vara att jag har mat för resten av veckan och när det bara är palmblasten kvar så kan jag knuta fast ett gummiband i kanten och har på så sätt en snygg och ovanlig sommarhatt, kanske den passar att använda på den planerade inflyttningsfesten som Wood ska ha i sommar. (Hahaha)

 

Dags att dra, innan  jag blir upptäckt!

 

Tjingeling!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wood Stock - 16 juli 2009 16:13

Ryktet säger att min hyresvärdinna planerar en kupp! Okej ryktet är väll fel att säga eftersom det var jag som tjuvlyssnade vid ett telefonsamtal. Hur som haver, så planerar hon att återta sin blogg och kasta ut mig genom att ändra lösenord så jag in...

Av Wood Stock - 4 juni 2009 23:27

Hej hopp i lingonskogen! Efter lite kortare tid än en evighet så är jag tillbaka. Det har varit stressiga dagar på denna front, jag har nämligen varit ute och köpt nya möbler. Det är så att min hyresvärdinna haft sin mor på besök och då passade kvin...

Av Wood Stock - 16 maj 2009 10:35

Efter en lite längre tid än en evighet så kan jag nu meddela alla mina fans att Nisse är tillbaka i den lugna staden med livet i behåll bör tilläggas (hehehe) Försvann förra fredagen ut på landet för att njuta av våren och vistelsen blev lite längre...

Av Wood Stock - 8 maj 2009 16:24

Fredag, fredag, FREEEDAGGGGGGG!!!   :D Om någon har missat det så startar helgen i dag. Och i stället för att vara hemma och stirra på en lömsk hårboll så ska denna tomte dra ut på landet och studera den spirande grönskan. Det påstås vara bra för sj...

Av Wood Stock - 5 maj 2009 23:16

Jaha, då var det dags att skriva igen! Vi får se om jag kommer på något att berätta, annars blir det som vanligt en massa svammel från denna tomte.   Hela dagen har jag knatat runt och lekt spion. Den lilla grisen är utkastad men inte bortkastad och...

Presentation

Omröstning

Tycker ni att jag (Nisse) ska skaffa en egen blogg, när min hyresvärd upptäcker att jag för stunden använder hennes blogg?
 Självklart ska Nisse ha en egen blogg.
 Nisse bör inte komma i närheten av en dator.
 Orkar inte bry mig
 Nissar existerar inte.
 Kunde bry mig mera
 Gäspar av trisstes över att läsa om Nisses liv.
 Vem tusan är Nisse?
 En blogg!!! Nisse förtjänar en egen hemsida!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards