Direktlänk till inlägg 16 maj 2009

I´m back from the... semester

Av Wood Stock - 16 maj 2009 10:35

Efter en lite längre tid än en evighet så kan jag nu meddela alla mina fans att Nisse är tillbaka i den lugna staden med livet i behåll bör tilläggas (hehehe)

Försvann förra fredagen ut på landet för att njuta av våren och vistelsen blev lite längre än jag planerade. För att ge en snabb och enkel förklaring till förseningen så kan jag säga att det ytterst sällan blir som Nisse planerat…

För att vara ärlig kan jag säga att det är er än en lättnad att vara hemma igen. Kunde inte låta bli att kyssa golvet när jag väl kom innanför dörren, och fick självklart hela näsan full av damm och även ett och annat sandkorn mellan tänderna. Usch och blä! Kanske dags för dammsugaren att arbeta lite.

 

Under veckan som gått har jag varit på en urspårad fest, blivit jagad av en stor röd vildhund

med yvigsvans och vassa gaddar. Jag hamnade mitt i en gräsklippning och blev jagad av en skenande gräsklippare och jag har tagit årets första riktiga dopp… okej, en smärre lögn är det eftersom jag snubblade och hamnade i en vattenpöl (suck!) chokladdoppad tomte har man hört talas om men lerdoppadtomte är något nytt…  Ler inpackad tomte låter kanske lite mera exklusivt  (hihihi). Kladdig var jag i alla fall och höll på att frysa mössan av mig.

 

Ska under dagen ta det lugn, dra ut bomullstussen i solen och därefter sitta i tussen och njuta av värmen samtidigt som jag ska skriva ner lite punkter om min vecka, så jag framåt skymningen kan skriva ner en riktig redovisning av veckan som blev allt annat än den lugna och fridfulla semester som jag önskat.

Måste först bara ta en tur ut i köket och kolla om min hyresvärdinna bakat något gott medan jag varit borta. Har jag tur så kanske det finns lite smulor som jag kan festa på. Har jag otur så har den vandrande luddet med klor  gått som en myrslok över golvet och käkat upp allt. Garanterat så kommer den gamla pensionären att sitta i ett hörn, tvätta sin håriga bak och le skadeglatt medan jag ilar över golvet och letar efter de smulor som tanten redan ätit upp…


 

På återseende go vänner.

Ha det bra och tjingeling  

 
 
Helen

Helen

23 maj 2009 10:06

hej hej. Hoppas allt är bra (:

http://helenahellstrom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wood Stock - 16 juli 2009 16:13

Ryktet säger att min hyresvärdinna planerar en kupp! Okej ryktet är väll fel att säga eftersom det var jag som tjuvlyssnade vid ett telefonsamtal. Hur som haver, så planerar hon att återta sin blogg och kasta ut mig genom att ändra lösenord så jag in...

Av Wood Stock - 4 juni 2009 23:27

Hej hopp i lingonskogen! Efter lite kortare tid än en evighet så är jag tillbaka. Det har varit stressiga dagar på denna front, jag har nämligen varit ute och köpt nya möbler. Det är så att min hyresvärdinna haft sin mor på besök och då passade kvin...

Av Wood Stock - 8 maj 2009 16:24

Fredag, fredag, FREEEDAGGGGGGG!!!   :D Om någon har missat det så startar helgen i dag. Och i stället för att vara hemma och stirra på en lömsk hårboll så ska denna tomte dra ut på landet och studera den spirande grönskan. Det påstås vara bra för sj...

Av Wood Stock - 5 maj 2009 23:16

Jaha, då var det dags att skriva igen! Vi får se om jag kommer på något att berätta, annars blir det som vanligt en massa svammel från denna tomte.   Hela dagen har jag knatat runt och lekt spion. Den lilla grisen är utkastad men inte bortkastad och...

Av Wood Stock - 3 maj 2009 00:09

Nu är jag (Nisse) tillbaka! Jag är glad att jag har vänner, men skulle bli ännu gladare om mina vänner även kunde gå hem till sig frivilligt. Efter många om och men, så har jag äntligen lyckats stänga dörren bakom den galna tomten och även regla den...

Presentation

Omröstning

Tycker ni att jag (Nisse) ska skaffa en egen blogg, när min hyresvärd upptäcker att jag för stunden använder hennes blogg?
 Självklart ska Nisse ha en egen blogg.
 Nisse bör inte komma i närheten av en dator.
 Orkar inte bry mig
 Nissar existerar inte.
 Kunde bry mig mera
 Gäspar av trisstes över att läsa om Nisses liv.
 Vem tusan är Nisse?
 En blogg!!! Nisse förtjänar en egen hemsida!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards