Direktlänk till inlägg 3 maj 2009

Om grannen köper en gris så kan jag köpa en hund

Av Wood Stock - 3 maj 2009 00:09

Nu är jag (Nisse) tillbaka!

Jag är glad att jag har vänner, men skulle bli ännu gladare om mina vänner även kunde gå hem till sig frivilligt. Efter många om och men, så har jag äntligen lyckats stänga dörren bakom den galna tomten och även regla den så inte TokFransson kan ta sig in igen. Vore ju jobbigt om han plötsligt står i mitt kök igen, när jag med stora problem lyckats bli av med token.

Det positiva med att ha Fransson på besök är att jag slipper tänka på valborgs händelserna som gjorde att jag inte bara höll på att mista livet i en rullskridskoolycka utan även höll på att få ett stannande hjärta av skräck.

Men det är numera överspelat eftersom jag överlevde vilket även TokFransson gjorde. I alla fall såg hans ganska levande ut när han lämnade min lya för en kort stund sedan (Hehehe) Hans fru hade tröttnat på att vänta på sin gubbe, så hon ledde hem Fransson med ett fast grepp om dennes skägg, så han inte skulle ha en chans att rymma hemifrån igen. I dessa stunder är det skönt att vara singeltomte, att själv få bestämma när man vill sova och äta. Men samtidigt vore det ju härligt att slippa sova ensam och att ha någon mitt emot när man äter. Jag kanske ska köpa en hund(hahaha)

En sån där liten tekoppsråtta, kanske skulle vara något, den skulle i alla fall få plats i min lya, kanske ska kolla efter annonser på tekoppsjyckar till salu, tror att det är Chihuahua, som de heter, men det får nog vänta till i morgon, börjar bli ganska sent nu och mina ögon går mer i kors än de brukar göra (hahaha)


 

Sitter nu här i mörkret och ensamheten och funderar . Speciellt så går tankarna till min hyresvärdinna. Ibland undrar jag hur det skulle kännas att vandra runt i hennes skor… Eller rättare sagt hur det skulle vara att vandra runt i hennes gips (hihihi)

Men för att vara ärlig vore det spännande att testa hur det är att vara människa, om så bara under ett kort tag, tror inte att jag skulle överleva att vara människa under ett helt liv.

De har ett så spännande sätt och uttryck, ingen verkar dessutom vara riktigt normal.
Oftast har jag inte en aning om vad hon pratar om eller menar när hon pratar.
Häromkvällen till exempel när hon pratade med sin syrra så berättade Wood om en kaka med mycket choklad men som tydligen smakade apelsin…  

Och i kväll när jag som vanligt satt i blomkrukan i fönstret, förklädd till en fikus och tjuvlyssnade så fick jag veta att hårbollen kommer att få sällskap. Wood har tydligen köpt en gris… och som under kvällen skulle levereras i en säck. Jag kan inte låta bli att fundera på hur min hyresvärdinna mår!  Hon bakar en apelsin smakande chokladkaka, köper en säck med en gris och tror sig ha en syster i Norrtälje. 

Stackaren är så ung och med den hjärna som totalt verkar snurrat runt, kanske bäst att hålla ett öga på tjejen de närmaste dagarna.

Nu ska denna tomte ta ett varv runt lägenheten, ska kolla om hårbollen sover samt kanske ta mig en titt på grisen som kanske levererades tidigare under kvällen. Jag har inte hört några ”nöff,nöff” så det kanske är en ljudlös gris… Kanske hon helt enkelt köpt en spargris…  

Hmmm, nu blev jag ju väldigt nyfiken och fundersam.
Här måste ut på tjuvlyssnarjakt.

 

Tjingeling!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wood Stock - 16 juli 2009 16:13

Ryktet säger att min hyresvärdinna planerar en kupp! Okej ryktet är väll fel att säga eftersom det var jag som tjuvlyssnade vid ett telefonsamtal. Hur som haver, så planerar hon att återta sin blogg och kasta ut mig genom att ändra lösenord så jag in...

Av Wood Stock - 4 juni 2009 23:27

Hej hopp i lingonskogen! Efter lite kortare tid än en evighet så är jag tillbaka. Det har varit stressiga dagar på denna front, jag har nämligen varit ute och köpt nya möbler. Det är så att min hyresvärdinna haft sin mor på besök och då passade kvin...

Av Wood Stock - 16 maj 2009 10:35

Efter en lite längre tid än en evighet så kan jag nu meddela alla mina fans att Nisse är tillbaka i den lugna staden med livet i behåll bör tilläggas (hehehe) Försvann förra fredagen ut på landet för att njuta av våren och vistelsen blev lite längre...

Av Wood Stock - 8 maj 2009 16:24

Fredag, fredag, FREEEDAGGGGGGG!!!   :D Om någon har missat det så startar helgen i dag. Och i stället för att vara hemma och stirra på en lömsk hårboll så ska denna tomte dra ut på landet och studera den spirande grönskan. Det påstås vara bra för sj...

Av Wood Stock - 5 maj 2009 23:16

Jaha, då var det dags att skriva igen! Vi får se om jag kommer på något att berätta, annars blir det som vanligt en massa svammel från denna tomte.   Hela dagen har jag knatat runt och lekt spion. Den lilla grisen är utkastad men inte bortkastad och...

Presentation

Omröstning

Tycker ni att jag (Nisse) ska skaffa en egen blogg, när min hyresvärd upptäcker att jag för stunden använder hennes blogg?
 Självklart ska Nisse ha en egen blogg.
 Nisse bör inte komma i närheten av en dator.
 Orkar inte bry mig
 Nissar existerar inte.
 Kunde bry mig mera
 Gäspar av trisstes över att läsa om Nisses liv.
 Vem tusan är Nisse?
 En blogg!!! Nisse förtjänar en egen hemsida!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards